هزینه های سفر به تفلیس نوروز ۱۴۰۱
نوشته شده توسط : admin

هزینه های سفر به تفلیس نوروز ۱۴۰۱

هنگامی که سعی می کنید ایده ای از هزینه کل سفر خود به گرجستان را بسنجید، چند فاکتور وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

قیمت اقامت، حمل‌ونقل، غذا، فعالیت‌ها و سرگرمی‌ها همه مهم‌ترین مواردی هستند که باید در نظر بگیرید که هزینه سفر شما به گرجستان چقدر است.

به طور متوسط، اگر با بودجه متوسط ​​سفر کنید، می توانید انتظار داشته باشید که هزینه سفر به گرجستان حدود 30 تا 35 یورو برای هر نفر در روز (36 تا 42 دلار آمریکا) باشد. با این حال، اگر با بودجه محدود قصد بازدید دارید، می‌توانید با اقامت در خوابگاه‌ها یا مهمان‌خانه‌های اصلی و خوردن وعده‌های غذایی ارزان، نزدیک به ۲۰ یورو برای هر نفر در روز (۲۴ دلار آمریکا) هزینه کنید.

 

 

همچنین شایان ذکر است که مناطق خاصی از گرجستان ممکن است بیشتریا کمتر از مناطق دیگر گران باشند. به عنوان مثال، یک روستای کوچک احتمالاً ارزانتر از تفلیس خواهد بود. باتومی، که یک تفرجگاه ساحلی محبوب در میان بسیاری از گردشگران بین‌المللی است، گران‌ترین مقصد این کشور است و قیمت‌ها در سراسر جهان حداقل 10 درصد بیشتر از تفلیس در فصل شلوغی ژوئن تا آگوست است.

تفلیس

تفلیس گرجستان

بدیهی است که بسته به سبک سفر شما مسافران تور گرجستان نوروز 1401، بودجه می تواند از مسافری به مسافر دیگر متفاوت باشد. این طرح کلی هزینه سفر به گرجستان برای مسافرانی با بودجه متوسط ​​تا متوسط ​​مناسب است، به این معنی که راه هایی وجود دارد که می توانید هزینه ها را بیشتر کاهش دهید و مطمئناً راه هایی وجود دارد که می توانید بیشتر خرج کنید.

قیمت اقامت در گرجستان

مانند تمام بودجه های سفر، ثابت ترین و اغلب گران ترین جنبه سفر به گرجستان اقامت است. و بسته به سبک سفر و ترجیحات شما، قیمت اقامت در گرجستان می تواند بسیار مقرون به صرفه باشد یا بیشتر به قیمت های غربی شبیه باشد.

مانند بسیاری از نقاط دیگر اروپا، ارزان ترین گزینه اقامت شما در گرجستان، تخت خوابگاه در خوابگاه کوله گردی است. و در حالی که مطمئناً یک هاستل توسعه یافته در تفلیس وجود دارد و هنوز در شهرهایی مانند کوتایسی و باتومی کمتر وجود دارد، هاستل های سنتی که ممکن است کوله گردها به آنها عادت کنند در خارج از این شهرها دشوار است. با این وجود، انتظار داشته باشید که یک تخت در خوابگاه هاستل بسته به اندازه اتاق، موقعیت هاستل و امکانات ارائه شده از حدود 5 یورو شروع شود.

یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها برای مسافران مقرون به صرفه در گرجستان، مهمان‌خانه‌ها هستند که اغلب به‌طور باورنکردنی مقرون به صرفه هستند و توسط خانواده‌های محلی اداره می‌شوند، بنابراین می‌توانید در فرهنگ غوطه‌ور شوید و برخی از مهمان‌نوازی‌های معروف را تجربه کنید.

مهمان‌خانه‌ها معمولاً اتاق‌های خصوصی ارائه می‌دهند و گزینه‌ای عالی برای زوج‌ها یا مسافران انفرادی هستند که به دنبال حفظ حریم خصوصی بیشتر از خوابگاه هاستل هستند. آنها می توانند یک حمام مشترک یایک حمام اختصاصی ارائه دهند که گزینه دوم معمولاً منجر به قیمت بالاتر می شود. به طور متوسط، انتظار دارید که برای هر شب اقامت در یک مهمانخانه حدود 15 تا 20 یورو بپردازید.

اغلب اوقات، مهمان‌خانه‌ها شامل وعده‌های غذایی نیز می‌شوندیا آنها را با نرخ‌های فوق‌العاده با تخفیف ارائه می‌کنند. ما همیشه توصیه می کنیمیک گزینه صبحانه اضافه کنید (معمولاً حدود 3 تا 5 یورو برای هر نفر) زیرا آنها معمولاً فوق العاده دلچسب هستند و اینیک راه خوب برای صرفه جویی در هزینه و سوخت برای روز است.

اگر فرصتی برای اضافه کردن شام به شما پیشنهاد شد، از آن استفاده کنید. معمولاً برای هر نفر حدود 5-6 یورو هزینه دارد و همیشه به ما غذای بسیار بیشتری از آنچه که هر فرد منطقی می تواند بخورد، پیشنهاد می شود. اینیک ارزش باورنکردنی برای پول است و راهی عالی برای امتحان کردن غذاهای واقعاً محلی است.

هتل

هتل لوکس در تفلیس

اگر ترجیح می دهید در یک هتل سنتی به جای مهمانخانه یا هاستل بمانید، انتظار امکانات خانگی کمتر و قیمت بالاتر را داشته باشید. بیشتر هتل های میان رده براییک اتاق دو نفره با حمام اختصاصی از حدود 30 تا 40 یورو در هر شب شروع می کنند. این ممکن است شامل صبحانه باشد، اما به ندرت گزینه شام ​​وجود دارد، مگر اینکهیک رستوران واقعی در محل وجود داشته باشد.

اگر در شهری مانند تفلیسیا باتومی اقامت دارید،Airbnb نیز می تواند گزینه خوبی باشد. املاک متعددی در این پلتفرم وجود دارد که از اتاق های خصوصی گرفته تا آپارتمان های کاملاً مجهز را شامل می شود، با این حال، گزینه ها در خارج از شهرها کمیاب است. انتظار داشته باشیدیک آپارتمان یک خوابه در منطقه مرکزی تفلیس مانند این باشد که از حدود 25 یورو برای هر شب شروع می شود.

در مجموع، اگر شما یک مسافر با هزینه متوسط ​​هستید، در صورتی که قصد دارید هزینه‌ها را بین دو نفر تقسیم کنید، انتظار داشته باشید که برای هر شب 10 تا 15 یورو برای اقامت هزینه کنید.

هزینه های به روز تفلیس گرجستان

برای سفر به گرجستان با تور تفلیس نوروز 1401به چه مقدار پول نیاز دارید؟ شما باید برای تعطیلات خود در گرجستان روزانه حدود 70 لاری (23 دلار) هزینه کنید، که میانگین قیمت روزانه بر اساس هزینه های سایر بازدیدکنندگان است. مسافران گذشته به طور متوسط 19 لاری (6.10 دلار) برای وعده های غذایییک روزه و 12 لاری (4.03 دلار) برای حمل و نقل محلی هزینه کرده اند. همچنین میانگین قیمت هتل در گرجستان براییک زوج ۵۱ لاری (۱۶ دلار) است. بنابراین، هزینه سفر دو نفره به گرجستان براییک هفته به طور متوسط 981 لاری (318 دلار) است. تمام این میانگین قیمت‌های سفر از مسافران دیگر جمع‌آوری شده است تا به شما در برنامه‌ریزی بودجه سفر کمک کند.

تعطیلات یک هفته ای به گرجستان معمولاً برای یک نفر حدود 490 لاری هزینه دارد. بنابراین هزینه سفر دو نفره به گرجستان به مدت یک هفته در حدود 981 لاری است. هزینه سفر دو هفته ای دو نفره در گرجستان 1962 لاری است. اگر به‌عنوان یک خانواده سه یا چهار نفره سفر می‌کنید، قیمت آن اغلب کاهش می‌یابد زیرا بلیط‌های کودکان ارزان‌تر است و اتاق‌های هتل می‌توانند مشترک باشند. اگر در مدت زمان طولانی تری آهسته تر سفر کنید، بودجه روزانه شما نیز کاهش می یابد. دو نفری که به مدت یک ماه با هم در گرجستان سفر می کنند اغلب می توانند بودجه روزانه کمتری برای هر نفر نسبت به یک نفر که به مدت یک هفته به تنهایی سفر می کنند داشته باشند.

گرجستان یک مقصد گردشگری بسیار مقرون به صرفه است.

قیمت ها در گرجستان ممکن است به اندازه 24 یا حتی 12 ماه پیش پایین نباشد. اما صرف نظر از این، نمی توان انکار کرد که گرجستان همچنان یک مقصد فوق العاده مقرون به صرفه است. همانطور که خواهید دید، بیشتر چیزها هنوز در گرجستان بسیار مقرون به صرفه هستند، به خصوص حمل و نقل، غذا و نوشیدنی.

قیمت ها در گرجستان برای سال 2022

واحد پول رسمی گرجستان لاری است که به اختصار GEL نامیده می شود. گرجستان از اسکناس و سکه استفاده می کند که تتری نامیده می شود. نرخ ارز نوسانات زیادی دارد، گاهی اوقات کاملاً چشمگیر. در زمان نوشتن، 1 USD = 3.10 GEL. برای اطلاع از نرخ ارز رسمی، به وب سایت بانک ملی گرجستان مراجعه کنید.

گرجستان

لاری گرجستان

سخن پایانی:

برای سفر به گرجستان چیزی که واضح است با هزینه های زیادی مواجه نمی شوید اما شرایط اقتصادی حاکم بر این کشور گونه ایست که نمی توان روی یک هزینه ثابت حساب کرد.

با رزرو کسب تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و یا خارجی آژانس هواپیمایی الفبای سفر، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید. ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا،تورگرجستان، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری آژانس مسافرتی الفبای سفر پل ارتباطی میان شما و رویا هایتان هستند. پس کافیست به آدرس ) www.alefbatour.com) ) مراجعه کنید





:: بازدید از این مطلب : 164
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 اسفند 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: